4F nawiązało współpracę z Tatrzańskim Parkiem Narodowym. W ramach strategii 4F Change, polska marka przekazała odzież dla uczestników akcji “Wolontariat dla Tatr”.
W ramach współpracy 4F i TPN wolontariusze działający na górskich szlakach od kwietnia tego roku noszą ubrania polskiej marki. Softshelle i kurtki 4F wypożyczane są wolontariuszom na sezon. Zgodnie ze strategią 4F Change, na zakończenie sezonu, przekazane ubrania zostaną wyczyszczone i odświeżone, żeby wolontariusze mogli z nich korzystać w kolejnej edycji projektu “Wolontariat dla Tatr”.
Odpowiedzialna turystyka, tak jak odpowiedzialna moda, stała się koniecznością, a nie tylko wyborem. Postępujące zmiany klimatyczne i sytuacja po pandemii, wymusiły zmianę podejścia do sposobu podróżowania i spędzania wolnego czasu na łonie natury, także w naszych Tatrach – mówi Przemysław Feliga, ESG Project Manager, OTCF (4F).
Czym jest „Wolontariat dla Tatr”?
„Wolontariat dla Tatr” to całoroczna akcja organizowana od 2007 r. Wolontariusze pomagają pracownikom TPN w utrzymywaniu czystości w Tatrach, a także prowadzą spotkania i prelekcje dla turystów. Szacuje się, że w tym sezonie w programie „Wolontariat dla Tatr” uczestniczyć będzie około 300 osób, które w ciągu ok. 10 000 godzin przeprowadzą ponad 50 prelekcji w 10 najpopularniejszych lokalizacjach w Tatrach.
Dodatkowo w ramach wakacyjnego Change Weeka TPN przeprowadzi dla pracowników OTCF S.A. webinar „Jak bezpiecznie i bez szkody dla środowiska poruszać się po Tatrach”. Zorganizowana zostanie wspólna akcja edukacyjna w terenie dla pracowników firmy połączona ze sprzątaniem szlaków.
Cieszy nas ta współpraca. Zwłaszcza, że idea ochrony przyrody jest bliska 4F. Tym bardziej cieszy, że nie ogranicza się ona do przekazania wolontariuszom funkcjonalnych ubrań outdoorowych, ale powędrujemy wspólnie tatrzańskim szlakiem, żeby go posprzątać. Bezpośrednie doświadczenie trudu pracy wolontariuszy, mamy nadzieję pozwoli umocni postawę prośrodowiskową i przysporzy nam sojuszników w nawoływaniu do niezaśmiecania Tatr – mówi Dariusz Giś, koordynator programu „Wolontariat dla Tatr” w Tatrzańskim Parku Narodowym.
Changemakerzy, czyli kto?
Małe kroki prowadzą do wielkich zmian – to hasło przewodnie ruchu Changemakerów, który marka 4F wdraża w ramach strategii 4F Change. Jego głównym celem jest powszechna troska o środowisko i edukacja. Jednym z celów spółki OTCF jest to, by Changemakerem był każdy – nie tylko pracownicy, ale także klienci, sympatycy, partnerzy i ambasadorzy firmy i jej marek.
W myśl strategii 4F Change dążymy do zmiany kultury pracy całej spółki i wszystkich pracowników na rzecz środowiska. Niezmiernie cieszymy się, że dołączyli do nas wolontariusze Tatrzańskiego Parku Narodowego. Z dumą i przyjemnością będziemy wspierać ich działania w ramach podjętej współpracy – dodaje Feliga.
Więcej informacji na stronie internetowej: 4F wspiera „Wolontariat dla Tatr” – 4F Change.