Cyrkularność w branży artystycznej – 4F x PlayFair

4 listopada w ramach Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych Soundedit w Kinie Wytwórnia w Łodzi odbyło się wydarzenie towarzyszące pod hasłem PlayFair. Jest to inicjatywa zachęcająca świat sztuki i biznesu do wspólnych rozmów na temat zrównoważonego rozwoju i mody cyrkularnej. Wśród panelistów Natalia Przybysz, Misia Furtak, Zosia Zochniak z Ubrania do Oddania i Przemysław Feliga opowiadający o strategii 4F Change wdrażanej przez OTCF. 

Artyści i przedstawiciele różnych gałęzi biznesu w tym sektora mody cyrkularnej, nieruchomości, przemysłu i naukowcy spotkali się, żeby porozmawiać na temat zrównoważonej mody, zwinnego projektowania miast i cyrkularności w branży artystycznej. W dyskusji udział wzięli m.in. Natalia Przybysz, Misia Furtak, dziennikarz muzyczny Piotr Metz, Vege Siostry. Uczestnicy przedstawiali swój punkt widzenia i podawali przykłady wprowadzanych przez nich rozwiązań zarówno w sferze biznesowej jak i prywatnej. Przemysław Feliga opowiedział o strategii 4F Change, którą spółka OTCF wdraża od stycznia tego roku. Wspólnie z Zosią Zochniak z Ubrania do Oddania przedstawili wyniki pierwszych miesięcy współpracy oraz opowiedzieli jak wspólnie małymi krokami można dojść do wielkiej zmiany. 

- Tworząc strategię 4F Change ustaliliśmy trzy kluczowe powody, dla których to robimy. Po pierwsze, nasza Planeta jest w strasznym stanie. Po drugie, marki odzieżowe mają wpływ. Po trzecie, bierzemy odpowiedzialność za swoje działania i całą branżę, bo jesteśmy jej częścią. W sklepach 4F stworzyliśmy strefy Wear_Fair, do których klienci mogą przynieść swoje używane ubrania. Nasze partnerstwo z Ubrania do Oddania sprawia, że wspólnie możemy wprowadzić zebraną odzież do drugiego obiegu – mówi Przemysław Feliga, ESG Project Manager OTCF S.A. 

Muzycy ogłaszają stan zagrożenia 

W trakcie wydarzenia PlayFair Misia Furtak otworzyła polski oddział międzynarodowej organizacji Music Declares Emergency, która skupia 3327 artystów na całym świecie. Artyści wspólnie przekonują – na wymarłej planecie nie ma muzyki. 

– Artyści mówią: jest pilna potrzeba zmiany. Możemy ją komunikować i wykorzystać talenty, umiejętności, nazwiska, brandy nawzajem do tego, żeby tę zmianę nie tylko zainicjować, ale też przeprowadzić krok po kroku w kierunku, w którym uznajemy za istotny. Są tu firmy, które są również na listach najlepszych pracodawców, tworzą niezwykłe miejsca, w których funkcjonujemy. Są firmy, z którymi są związane duże nazwiska, czy sportowe, czy artystyczne. Wszyscy razem jesteśmy dzisiaj tutaj i to, co jest niesamowitego – uczymy się – podsumował współtwórca PlayFair, Waldemar Olbryk. 

PlayFair to wydarzenie, w ramach którego odbyły się panele dyskusyjne i warsztaty o zrównoważonym rozwoju w kontekście ekologii oraz sektorów biznesu i edukacji. Jednym z głównych założeń spotkania było zainspirowanie uczestników wydarzenia do podejmowania nawet małych zmian, by ratować Ziemię. Panel PlayFair jest częścią festiwalu Soundedit i został zainicjowany przez organizatora festiwalu Macieja Werka, oraz biznesmena i promotora sztuki, prezesa firmy deweloperskiej Archicom Waldemara Olbryka.

Transmisja z całego wydarzenia dostępna jest na kanale Soundedit Festival.

Więcej informacji o strategii 4F Change można znaleźć na 4fchange.com oraz na Instagramie.

Galeria zdjęć:

Pliki do pobrania:

Do góry